راهنمای جامع خرید رزین دست دوم

راهنمای جامع خرید رزین دست دوم و مازاد

گاهی کارخانجات در انبار خود مقدار مازاد و اضافه‌ای رزین‌ دارند که آن‌ها را به فروش می‌رسانند. حتی گاهی در پایان یک کار پژوهشی که رزین اضافه می‌آید، دانشجویان و پژوهشگران آن‌ را در ChemExtra.ir که پلتفرمی برای خرید و فروش مواد شیمیایی مازاد است، آگهی می‌کنند. مهم است که بتوانید رزین مرغوب را از رزین فاسد و تاریخ مصرف گذشته تشخیص دهید. برای کسب این توانایی تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
Chemextra تقدیم می‌کند…

رزین چیست؟

رزین‌ها موادی اغلب آلی و و بعضا آلی/معدنی هستند که به لحاظ جرم مولکولی به دو دسته‌ی کوچک‌مولکول‌های ترموست (مونومر و اُلیگومر) و درشت‌مولکول‌های ترموپلاست (پلیمر) تقسیم می‌شوند. همینطور به لحاظ مورفولوژی، موادی آمورف به شمار می‌آیند. رزین‌های ترموست به صورت شیمیایی پخت (cure) می‌شوند و رزین‌های ترموپلاست به صورت فیزیکی با پرش حلال خشک (Dry) می‌شوند.

کاربرد رزین چیست؟

رزین‌ها جزو پرکاربردترین دسته از مواد شیمیایی به شمار می‌روند که در صنایع مختلف کاربرد دارند. رزین در صنایعی مانند ساخت کامپوزیت، تولید رنگ (تزئینی یا پوشش‌های محافظ ضدخوردگی)، هنر (محصولات و جواهرات تزئینی) و… کاربرد دارد.

راهنمای خرید رزین دست دوم

گاهی برخی مواد، قیمت زیادی دارند و یا حداقل مقدار قابل فروش آن، از مقدار مورد نیاز شما بیشتر است. اینجاست که ترجیح می‌دهید از مواد شیمیایی مازاد سایرین استفاده کنید.
در خرید مواد شیمیایی مازاد باید نکاتی را رعایت کنید که ما در این مقاله به طور ویژه نکاتی را درباره‌ی رزین مازاد و دست دوم بیان می‌کنیم:

۱- ظاهر آن‌ را چک کنید:

ظاهر رزین تاریخ گذشته بسته به نوع رزین و میزان انقضای آن ممکن است متفاوت باشد. با این حال، برخی از علائم رایج رزین تاریخ مصرف گذشته ممکن است شامل تغییر رنگ، کدر شدن، یا وجود توده‌هایی در رزین باشد. در برخی موارد، رزین نیز ممکن است چسبناک شود و کار با آن را دشوار کند.

۲- بوی غیرعادی:

رزین‌هایی که تاریخ انقضای آنها گذشته، ممکن است به دلیل اکسید شدن یا تجزیه اجزای رزین بوی ترش و غیرعادی داشته باشند.

۳- قوام را بررسی کنید:

رزین باید قوام و ویسکوزیته‌ی یکنواختی داشته باشد. اگر توده به نظر می‌رسد یا به صورت لایه ای جدا شده است، ممکن است تاریخ انقضای آن گذشته باشد.

۴- تاریخ انقضا را بررسی کنید:

آسان‌ترین راه چک کردن تاریخ‌ انقضای درج شده روی محصولات است. رزین‌ها معمولاً شش ماه تا یک سال ماندگاری دارند.

۵-انجام آزمایش:

قبل از استفاده از رزین، یک آزمایش کوچک انجام دهید تا مطمئن شوید که به درستی عمل می‌کند. اگر رزین به درستی عمل نکند یا بیشتر از حد انتظار طول بکشد تا پخت شود، ممکن است تاریخ انقضای آن گذشته باشد یا کیفیت پایینی داشته باشد.

امیدواریم رزین مازادی که تهیه کردید، کیفیت مطلوب را داشته باشد. توصیه می‌شود اگر با مواد شیمیایی مازاد فاسد رو به رو بودید، آنها را در سینک ظرفشویی یا سطل آشغال نریزید؛ بلکه آنها را طبق دستورالعمل دفع کنید تا به محیط زیست آسیب نرسد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.