راهکار‌های طلایی برای انتخاب مواد شیمیایی ارزان‌تر اما با کیفیت

همیشه یکی از چالش‌های اساسی پژوهشگران به خصوص دانشجویان، هزینه‌های سرسام‌آور مواد شیمیایی در پروژه‌هاست. اگر میخواهید بدانید که چگونه می‌توان به مواد شیمیایی ارزان‌تر اما با کیفیت خوب دست یافت، با ما همراه باشید.
ChemExtra تقدیم می‌کند…

اگر برای انجام پروژه دانشگاهی خود به دنبال مواد شیمیایی ارزان‌تر اما با کیفیت هستید تا بتوانید در هزینه‌های گزاف پروژه صرفه‌جویی کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

به روش‌های زیر می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید:

1- خرید عمده:

اگر مواد شیمیایی مورد نظرتان، جزو موادی هستند که در مراحل مختلف پروژه به مقدار زیاد و به دفعات استفاده می‌شود، پیشنهاد می‌شود ماده مطلوبتان را از عمده‌فروشان معتبر و یا تامین‌کنندگانی که در حجم‌های بالا تخفیف می‌دهند تهیه کنید.

2- مقایسه تامین‌کنندگان بازار

برندها و تامین‌کنندگان مختلف را بررسی و مناسب‌ترین قیمت را انتخاب کنید. دقت کنید که مناسب‌ترین به معنای ارزان‌ترین نیست. باید دیتاشیت مواد را نیز با هم مقایسه کنید و ضمن داشتن خواص مورد انتظار، قیمت را نیز لحاظ کنید.

3- از مواد شیمیایی مازاد استفاده کنید:

استفاده از مواد شیمیایی مازاد و دست دوم می‌تواند تا حد زیادی در هزینه‌های شما صرفه جویی کند. اکثر اوقات در پروژه‌ها، ماده‌ به صورت بسته‌بندیِ پلمپ شده تهیه می‌شود اما با اتمام پروژه بخش قابل توجهی از آنها به صورت دست نخورده باقی می‌ماند که برای سایر پژوهشگران می‌تواند منبع ارزان‌تری برای تهیه باشد.
در صورتی که مواد شیمیایی مازاد و یا تجهیزات آزمایشگاهی دست دومی دارید، می‌توانید آن را در سایت ChemExtra.ir به رایگان آگهی و بی‌واسطه معامله کنید و محصولاتتان را به فروش برسانید.
برای اطلاع از چگونگی فروش مواد شیمیایی مازاد و ثبت آگهی رایگان در سایت، اینجا کلیک کنید.

* شاید برای شما مفید باشد: راهنمای جامع خرید تجهیزات آزمایشگاهی دست دوم و استوک

* شاید برای شما مفید باشد: راهنمای جامع خرید مواد شیمیایی مازاد

 

4- تخفیف‌ها را دنبال کنید

در ایران مرسوم است که فروشگاه‌ها مخصوصا فروشگاه‌های آنلاین معتبر، در مناسبت‌های مختلف، تخفیف‌های چشمگیری ارائه می‌دهند.

5- فروشگاه‌های آنلاین خرده‌فروشی

معمولا فروشگاه‌های آنلاین به خاطر نداشتن هزینه‌های گزاف محیط فیزیکی مثل اجاره و… ، قیمت‌های مناسب‌تری را ارائه می‌دهند و چون امروزه فضای آنلاین فضای رقابتی‌تری شده، با احتمال بیشتری محصول خود را با قیمت مناسب خواهید یافت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.