همه چیز درباره‌ی ChemExtra:

 

رسالت ChemExtra چیست؟

ما در پلتفرم ChemExtra (کمکسترا یا کم‌اکسترا) با ایجاد شبکه‌ای منسجم از افراد، امکانی را فراهم آوردیم تا پژوهشگران و دانشجویان بتوانند مواد شیمیایی مازاد و تجهیزات کارکرده‌‌ و بلااستفاده‌‌ی خود را به رایگان آگهی کنند و آنها را بی‌واسطه به بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه‌ی محصولات خود بفروشند.

چرا ChemExtra؟

پیش از این با اتمام پروژه‌ها و بلااستفاده ماندن مواد شیمیایی مازاد، دو راه پیش روی پژوهشگران بود:

  • یا باید آنها را دور می‌ریختند که نتیجتا باعث آلودگی‌های محیط زیستی و فاضلابی می‌شدند
  • یا باید به خریداران عمده‌ی مواد تاریخ‌گذشته و فاسد می‌فروختند که با این کار به نوعی سلامت بازار مواد شیمیایی به خطر می‌افتاد

اما پلتفرم ChemExtra به رایگان امکانی را فراهم کرد تا عرضه و تقاضای واقعی، به طور متمرکز یکدیگر را پیدا کنند. پژوهشگران و دانشجویان می‌توانند با فروش مواد شیمیایی مازاد و تجهیزات کارکرده‌ی خود بخشی از هزینه‌های خود را به درآمد تبدیل کنند و در طرفی دیگر سایر پژوهشگران و دانشجویان می‌توانند برای پروژه‌ی خود مواد و تجهیزات را ارزان‌تر تهییه کنند و در هزینه‌های گزاف خود صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشند.

خرید و فروش بی‌واسطه در ChemExtra

در پلتفرم ChemExtra کاربران مستقیماً با هم تماس می‌گیرند و هیچ واسطه‌ای در این میان وجود ندارد، پس دقت فرمایید که در خرید و فروشِ شما ChemExtra هیچ دخالتی ندارد و کاربران باید خودشان جنبه‌های مختلف امنیتی را در نظر بگیرند.

موسسین پلتفرم ChemExtra چه کسانی هستند؟

این استارتاپ از دل دانشکده‌ی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) متولد شد.